Hello hello you alls.

My boyfriend is Kim Hyun Joong.
Please don't take him away from me.
Oh, and welcome to my blog :)

what about me?

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
I am a girl. Quite a lasak girl. I am usually quiet and seldomly loud,I am shy sometimes but I am always confident. I'm a little matured than my age I guess. I'm the type of person who don't always make the first move in everything and prefer others to approach me. LOVE foods, adventures, travel, and shopping. But I don't always do the latter one, since my plan now is to save my moolah! Pity me:( Okay, that's all. Oh, one more, I like to smile. :))

Followers

Tuesday, May 4, 2010

.......


hgrkguhslddiosafjgkjjfjf.

tu bahasa aku sendiri, kalau korang rasa korang paham baguslah. aku geram gila tadi tak dapat jawab paper f&b. grrr hjdshfi fdggfsfsahddahfjg grrr grr grr aumm. eh eh ter aumm plak.kehkehkeh :D


balik bilik, try pulak nak buat test destination planning aku yg tergendala, tak boleh jugak. lagi la dgfklfjsfdagysadlhdf. Siot.

Semalam sebelum tidur, tiba-tiba aku teringat masa kecil-kecil dulu , masa sekolah rendah, darjah 1. Cikgu darjah aku tanya,"Yasmin, bila awak dah besar, apa cita-cita awak?" dan aku menjawab dengan kondifennya "Saya nak jadi wartawan, cikgu". Erkk, aku pun pelik, kenapa aku jawab aku nak jadi wartawan eh? Padahal setahu aku, aku ni takde langsung ciri-ciri seorang wartawan. Dengan perangai kau yang susah nak berkawan, pendiam, orang kata sombong, nak jadi wartawan ke?haha tiba-tiba terpikir balik. Nak kata ambil course mass-comm pun tak jugak. Kenape ek?


Aku rasa sebab utama yang menyebabkan aku cakap aku nak jadi wartawan ialah kerana aku suka tengok cara-cara pembaca berita dan wartawan bercakap depan tv. Macam best je kan, dengan cara make-up diorang, pastu diorang sebut setiap patah perkataan dengan sangat jelas dan aku macam WOAHHH sangat kagum. Sebab kedua pulak, masa cikgu tanya tu, aku tengok kawan-kawan aku yang lain semua cakap nak jadi lawyer, doktor, lawyer, doktor, pilot. BORING.haha bagi aku boring la sebab aku memang tak suka yang benda-benda yang saintipik sangat dan yang terlampau membaca sangat. *hmm hmm* nak kate course kau paling ok la kan?


Haha berbalik kepada apa yang aku nak cakap tadi pasal cita-cita aku, memang la apa yang aku cita-citakan tak tercapai, tapi sekarang aku dah ada satu landasan baru yang aku rasa konfiden la jugak untuk dijadikan kerjaya aku in the future. Bila aku dah masuk bidang ni, aku rasa eee banyaknya benda yang aku nak capai! Banyaknya cita-cita aku! Antaranya ialah (tengok gambar-gambar ni dulu):







  1. Panjat Gunung Kinabalu. Kinabalu cukuplah, nak pergi Everest takde duit.
  2. Buat semua, semuaaa adventure aktiviti dekat New Zealand. Especially White water rafting dan bungee jumping.
  3. Jadi minah rempit. (ha?) hey hey hey jangan pikir bukan-bukan haaa aku nak bawak motor yang besar-besar tu sangat kool weyh!
  4. Beli satu kamera DSLR dan mengembara satu dunia.
  5. Masuk dan pergi pelbagai nature-adventure activities yang ada dalam dunia. Pehh kalau dapat ni.
hah besar-besar aku letak. Inilah cita-cita baru aku. Agak-agak, berjaya tak aku buat semua ni? Moga-moga tercapailah. *wondering dan berangan-angan* :)

2 comments:

Unknown said...

ameen.mulakan dengan usaha.(erkk.esok muka berjerawat.banyak berangan.haha.)

YASMIN said...

thanks.hehehe.takpe letak ubat jerawat :)