Hello hello you alls.

My boyfriend is Kim Hyun Joong.
Please don't take him away from me.
Oh, and welcome to my blog :)

what about me?

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
I am a girl. Quite a lasak girl. I am usually quiet and seldomly loud,I am shy sometimes but I am always confident. I'm a little matured than my age I guess. I'm the type of person who don't always make the first move in everything and prefer others to approach me. LOVE foods, adventures, travel, and shopping. But I don't always do the latter one, since my plan now is to save my moolah! Pity me:( Okay, that's all. Oh, one more, I like to smile. :))

Followers

Tuesday, May 25, 2010

the land below the wind

hello hello!
kembali saya menulis di sini setelah bergembira, bergambar dan bershopping sepuas hati di Kota Kinabalu teheehe.bessstttttt! dalam pengalaman kali kedua di sana, banyak lagi yang saya tengok, contoh, di Kinabalu Park, saya masuk botanical garden yang menempatkan banyak tumbuhan pelik-pelik and and dapat spend a night there viewing the magnificent Mount Kinabalu from the hotel room, fuhh cantik tak terkata. Di KK pula, saya dapat pergi Pasar Tamu or Gaya Street Market yang menempatkan bermacam-macam benda yang unik sekali. eh eh apsal macam karangan budak sekolah ye saya menulis ni?hehehe

Apapun memang best la gile gle punye best. Apa-apapun, saya akan menceritakan trip saya ini beserta dengan gambar :) Oh, all the pictures are courtesy of my brother. Saya tak pandai ambil gambar sangat.

JHB waiting for departure to BKI

I look fat here. But whatever, the view amazed me.

Sampai di BKI terminal 2 at approximately 12 pm, and started our journey at 1. Kota Kinabalu hujan that time, tapi di kaki gunung  tak hujan, so peluang yang ada, saya ambil gambar banyak-banyak la beb.hehe



 
Ha, ini kurus.teheeheheee ;)


Cantik sangat kan? Macam tak nak balik


 
 Suasana senja di kaki Gunung Kinabalu, at our room at Kinabalu Pine Resort.

Me and my family didn't visit any of the attractions the day of our arrival there, but the resort itself was the main attraction to us since it is surrounded by so many beautiful pine trees and a very fine landscaping. Plus, our room has the best view of Mount Kinabalu and I sat there for hours in our balcony just watching the mountains. Sangat sangat cantik. 

 
Tengok, melaram habis nak ambik gambar :D


 
Lepas breakfast, jalan-jalan di kawasan resort, 
penting ye, sebab nak ambik gambar puas-puas :)


 
 The resort's dining place. Magnificent.


 
 Sempat tangkap gambar adek-beradek



 Family picture pun sempat juga :)


Puas bergambar di Kinabalu Pine Resort, kami check-out from the hotel, and went straight to Kinabalu Park. Dah lama rasanya tak dapat breath a very fresh air. Kalau saya duduk sini mesti sihat walafiat badan saya. Sayur-sayur, buah-buahan semua gemuk-gemuk. Geram je tengok. Tapi harga, mahal.


Khusyuk tengok tumbuhan pelbagai rupa

Gambar atas dan bawah ni di Botanical Garden, Kinabalu Park. Tengok macam-macam spesies pokok ada and semua tumbuh cantik je. Kalau kat rumah yang my dad bela, bunga kecik-kecik je semua, tapi kat sini MasyaAllah, sangat sihat.

gila bergambar.tempat cantik beb


Pokok orkid yang belum berbunga bersama bunga melur 
(haha thats my name! melur=jasmine=yasmin hehe)


belalang my friend

Habis berjalan di Kinabalu Park, we headed to the city and find our hotel. We checked in at Garden Hotel and rested for the evening. Later that night, we all pergi makan seafood. Mahal, tapi worth it la. Haha picture tak ada sebab tak sempat nak snap, semua dah kebulur.

Then on the 3rd day, we went to the island, kami pilih Mamutik island instead of Manukan. Coz masa saya pergi last year, Manukan Island's corals are mostly dead and there's not much of fishes there. So, based on my experience tu la we chose Mamutik and had a nice picnic and snorkel until evening. Mula-mula my dad kata tak payah la nak snorkel, kita mandi-mandi je. Then lepas pujuk dia, he agreed and when he had his first experience snorkeling, terus dia kata "Lepas ni kita beli je lah snorkeling set, so tak payahla susah-susah nak sewa those equpiment, mahal".And then terus planning nak pegi Redang, Perhentian blablablabla. Hahaha 


Mak excited naik boat.



Pantai yang indah



I'm on top of the beauty pyramid,its just a statement, truth is, I'm not. 
I'm just an ordinary person:)

Di malam hari ketiga ni pula, kitorang pergi makan seafood juga, tapi yang jauh lagi murah daripada yang yesterday punya. Makan ikan bakar kat Pasar Filipina. Sedap gila makan ikan dia semua fresh. Bila teringat balik, terliur pulak, and makan masa tu macam tak ingat dunia.lol.
 
Fourth day, before bertolak balik, we went to Gaya Street Market or Pasar Tamu to get a glimpse of the culture there. Kat sana banyak jual souvenirs la, and my dad asyik hilang je. Tak pernah nampak dia excited terlebih nak shopping. Selalu dia yang merungut sebab penat tunggu me and my mum shopping. Tapi kat sini dah terbalik. lol


musicians playing local music





Last picture before headed to airport
Overall, our trip went smoothly. Tak dapat backpacking dengan my friends the other day terubat juga bila dapat ke sini lagi. Adios. Saya nak datang lagi, nak panjat Gunung Kinabalu pula and nak pegi Sipadan island. Peace out!

2 comments:

Hellioz said...

nape lu xajak gwa pergi skaly?

sedey seyh gwa...
gyahahahahahhaha~

btw, gyler nyce view....
jeles....

gyahahahahaah~

yasmin said...

hellioz, haha cuti ni dah lama la plan.cantik kan cantik kan?jangan jeles!hehe.u should go la.rugi xpergi.please go. ;)